19.Yılını Çalışanlarıyla Kutladı

Jul 9, 2014 - 11:05
Oct 7, 2023 - 15:49
19.Yılını Çalışanlarıyla Kutladı

Erkut Akçalı, hastalarına daha faydalı olmak amacıyla teknoloji ve bilimi dikkatle takip ettiğini, mesleğinde 19. yılını doldurmanın sevinç ve mutluluğunu yaşadığını, kliniğinde 4 diş hekimi, 7 asistan ve 2 yardımcı sağlık personeliyle hastalarına hizmet verdiklerini belirtti. Uyguladıkları başarılı tedaviler ve modern teknikler sayesinde hastalarını memnun ediyor olmanın gurur verici olduğunu kaydetti.

Her yaş grubu vatandaşın yılda iki kez diş hekimine kontrole gelmesi gerektiğinin altını çizen Akçalı, vatandaşların hayatı doğrudan tehdit etmediği için diş sağlığına gerekli önemi
göstermediklerini, diş hastalıklarının başka organları da olumsuz etkileyerek çeşitli hastalıkları tetiklediğini anlattı. Dişlerin besinlerin parçalanması, öğütülmesi görevlerinin yanı sıra konuşmada ve yüz ifadesinin görünümünde önemli etkileri bulunduğuna dikkati çeken Akçalı, konuşmasında şunlara yer verdi:

“Diş ve diş eti hastalıkları ülkemizde ve dünyada en önemli sağlık sorunları arasında ilk sıralarda yerini korumaktadır. Ağız ve diş sağlığında en önemli iki hastalık diş çürükleri ve diş eti iltihaplanmalarıdır. Diş eti hastalıkları kimi zaman diş yuvasının bulunduğu çene kemiğinin erimesine kadar ilerleyen bir etki yapabilir. Diş sağlığının bozulması vücuttaki diğer organları
da etkileyebilir. Dişler neredeyse bütün sistemleri olumsuz etkileyen sürekli enfeksiyon odağı haline gelebilir ve  kalp, böbrek, eklemlerde önemli sağlık sorunlarına yol açabilen enfeksiyonlara kaynaklık edebilir. Diş hastalıkları ve diş sağlığının korunması açısından erken tanı çok önemlidir. Bu nedenle yılda en az iki kez diş hekimine muayene
olunması önerilir. “

Diş bakımına küçük yaşlarda dikkat edilmesi gerektiğini vurgulayan Akçalı, ailenin yanı sıra okulda diş sağlığı eğitimin verilmesini, öğrencilerin aşırı tatlı, şekerli , asitli ve sert kabuklu yiyeceklerden kaçınılmasını istedi.

Diş hekimi Erkut Akçalı, diş ve diş eti gibi rahatsızlıklar ile karşılaşmamak için kaliteli diş macunu ve diş fırçası kullanmanın önemli olduğunu belirtirken, dişleri doğru bir şekilde fırçalamanın da dikkat edilmesi gereken hususlardan olduğunu vurguladı.