Diş İle İlgili Sorunlar Sinüzite Neden Olabilir

Jan 12, 2015 - 10:22
Oct 8, 2023 - 04:05
Diş İle İlgili Sorunlar Sinüzite Neden Olabilir

Ent Kulak Burun Boğaz Merkezi doktorlarından  Op.Dr. Mustafa Üzeyir soğuk havalarda sünizitten korunma yollarını anlatırken üst dişlerdeki sorunların da sinüzite yol açabileceğini belirtiyor; “Nadirde olsa sinüzit beyin ve gözde enfeksiyona neden olarak tehlikeli boyutlara ulaşabilir.”

Sinüzit nedir?

Sinüzit, birçoğumuzun günlük yaşamını altüst eden, çalışma gücünü etkileyen oldukça yaygın bir hastalıktır. Sinüslerin buruna açıldıkları kanallarda oluşan darlıklar, tıkanıklıklar, burun içinden gelen mikroplar ve diğer bazı etkenlerle hastalık ortaya çıkar. Aynı anda burun içindeki dokularda hastalandığı için daha çok Rino-sinüzit olarak adlandırılmaktadır. Bazı sinüzit olguları üst diş köklerindeki enfeksiyonun direk olarak sinüse geçmesi sonucunda oluşabilir.

Sinüzitte; keyifsizlik, halsizlik, kafada dolgunluk, geniz akıntısı gibi basit yakınmalar olabileceği gibi şiddetli bas sı, göz ağrısı, burun tıkanıklığı olarak da karsımıza çıkabilir.

Neden baş ağrısı olur?

Sinüslerdeki ağrı, sinüslerin buruna açılan kanallarının tıkanması ve buradaki basıncın artması ile olmaktadır. Soğuk algınlığı ve sinüzitte mukoza denilen burun cildi şiştiği için kanallar tıkanmakta ve basınç artmakta ve yüzde, yanaklarda, alında veya göz çevresinde ortaya çıkmaktadır.

Kimler daha sık sinüzit olur?

- Alerjisi olanlar: Bir alerji atağı da soğuk algınlığı gibi mukozanın şişmesine, sinüs kanallarının kapanmasına, mukus akımının engellenmesine ve enfeksiyonuna neden olur.

- Burun tıkanıklığı olanlar: İyi nefes almayı ve mukus akışını engelleyecek yapısal burun bozuklukları, burun kırığı, burun kemik ve kıkırdaklarında, deviasyon denilen eğrilikler enfeksiyona neden olur.

- Kalabalık ortamda bulunanlar, öğretmenler, askerler, işçiler ve personeli daha hassastır.

- Kirli hava, tütün dumanı, nikotin doğal direnç mekanizmasını bozar.