"Dişhekimlerinin Yaşadığı Sorunlar" Röportajı

Apr 5, 2016 - 18:36
Oct 4, 2023 - 03:55
"Dişhekimlerinin Yaşadığı Sorunlar" Röportajı
Dişhekimlerinin yaşadığı sorunlar bu kez de eniyihekim.com tarafından ele alındı. eniyihekim.com tecrübesiyle yola çıkan doktortakvimi.com'a verdiğimiz röportajda dişhekimlerinin yaşadığı gündelik bazı sorunlara dikkat çekildi. Dt. Merve Şekerci ve Dt. Nazlı Aktepe Baykut'un birlikte kısaca cevapladığı röportaj ise şöyle: "Öncelikle diş hekimlerinin yaşadığı sorunlardan başlayalım, diş hekimlerinin karşılaştığı başlıca sorunları anlatabilir misiniz? Öncelikle diş hekimlerinin yaşadığı sorunlara değindiğiniz için ben size teşekkür ederim. İnternet sitemiz olan dishekimihaber.net sayesinde 2 yılı aşkın süredir aslında birçok diş hekimini takip etme olanağına sahip olduk. Gözlemlediğimiz kadarıyla da bu dönemde yaşanan en büyük sorun diş hekimleri atamalarıyla ilgili. Özellikle de yeni mezun diş hekimlerinin çoğu atama bekliyor ama hem kadro sayısının az olması hem de fakültelerden çok sayıda hekimin mezun olması nedeniyle açıkta kalan çok fazla hekim oluyor. 3-4 defa atamalara katılıp hala atanamayan hekimler var. Bunun dışında özel muayenehane sahibi olan diş hekimleri yeni çıkan yasalarla birlikte uyum sürecinde bazı sıkıntılarla karşılaşıyor. Yaşanan bu gibi zorluklar nedeniyle de hekimlerin artık özel muayenehaneler yerine özel ağız ve diş sağlığı kurumlarını ya da kamuyu tercih ettiklerini görüyoruz. Diş hekimleri olarak dijital medyayı nasıl kullanıyorsunuz? Düzenlenen online eğitimlere katılmak, vaka paylaşımı yapmak ve bazen diğer meslektaşlarımızdan görüş almak için kullanıyoruz. Diş hekimliğinde neredeyse her geçen gün yeni bir teknolojiyle karşılaşıyoruz. Bu nedenle yenilikleri takip etmek için de dijital medyaya sıkça başvuruyoruz. Hastalarla yaşadığınız sorunlar oluyor mu? En çok hangi konularda hastalarla sorun yaşıyorsunuz? Şimdiye kadar hastalarla kişisel olarak herhangi bir sorunum olmadı. Ancak günümüzde hastanın kendi endikasyonunu koyup, tedavisini de kendisi planladığı için zaman zaman bu konularda sıkıntı yaşıyoruz. Hastaların beklentisini elde olmayan sebeplerden dolayı karşılayamadığız durumlarda hasta fazla tepki vererek saldırganlaşabiliyor. Hastalarla yaşadığınız sorunlar var ise bunların çözümünde nasıl bir yol izliyorsunuz? Kullandığınız iletişim yöntemlerini anlatabilir misiniz? Hastayla iletişim sorunu yaşadığımda hastanın daha rahat anlayabileceği dile geçiş yaparak örneklemelerle anlatmaya çalışmak gerekir. Hastanın beklentilerini makul düzeye çekmeye çalışıyorum. Hastaya da bu konuda süre tanımak lazım, tedaviyi erteleyip olumlu düşünmesini istiyoruz. Eğer hasta hiçbir şekilde ikna olmazsa farklı bir hekime görünmesini tavsiye ediyoruz. Meslektaşlarınız hastalarına “dişçi koltuğu korkusunu” yendirebilmek için neler yapmalıdır? Bu konudaki önerileriniz neler? Bu fobi bizim toplumumuzda sıkça rastladığımız bir durum ve bence hastaya güven verebilmek bu durumu yenmedeki en önemli etken. Aceleci davranmak, hastaya tedavisi hakkında yeterli bilgilendirme yapılmaması korkuyu daha çok tetikliyor. Mesleğe yeni başlayan meslektaşlarınıza önerileriniz nedir? Mezun olduktan sonra ilk hastanızla baş başa kalma anı çok farklı oluyor. Okulda alıştığınız bir sistem var ama o sistemin artık olmadığını görüyorsunuz. Her hasta aynı değil; bu nedenle okulda öğretilen bazı şeylerin dışına çıkmak zorunda kalıyorsunuz ve o vakaya özgü çalışıyorsunuz. İnternet ve sağlık ilişkisini nasıl yorumluyorsunuz? Dişetlerinde kanama olan, dişi ağrıyan, dişlerini beyazlatmak isteyen birçok hastanın çaresini aramak üzere ilk başvurduğu doktor; internet... İnternet bu şekilde kullanıldığı zaman hastalara çare olmak yerine onlara daha çok zarar verebiliyor. Bu nedenle hastaların böyle durumlarda ilk başvurdukları yer diş hekimleri olmalı."